Suwałki

Kursy i Szkoły

Szkoła

Pielgrzymka maturzystów 21.09-25.09.2015

zakopane 2015074W dniach 22-26.10.2015r. uczniowie klas maturalnych wzięli udział w pielgrzymce na Jasną Górę do Częstochowy połączoną z wycieczką do Zakopanego.

W pierwszym dniu uczniowie zwiedzali zabytki Krakowa, między innymi: Wawel wraz z Katedrą, Kościół Mariacki oraz Kopiec Kościuszki. Po krótkim spacerze na Rynku Starego Miasta udali się do Zakopanego. Jeszcze w tym samym dniu odbyła się próba sił polegająca na wejściu i zejściu szlakiem pieszym na Gubałówkę.

W drugim dniu wycieczki po spotkaniu z przewodnikiem wyruszyliśmy na szlak pieszy w kierunku Czarnego Stawu w Dolinie Gąsiennicowej położonego na wysokości 1624 m. Po krótkim odpoczynku nad brzegiem stawu rozpoczęliśmy morderczą wspinaczkę na szczyt Mały Kościelec (1866 m), skąd rozciągał się wspaniały widok na Tatry Wysokie.

W trzecim dniu, po śniadaniu udaliśmy się autobusem do Kościeliska skąd wraz z przewodnikiem ruszyliśmy na szlak celem zdobycia szczytów w paśmie Czerwonych Wierchów.

Wszystkie cztery szczyty zostały zdobyte, w tym najwyższy – Krzesanica (2122 m.).Był to bardzo trudny i niebezpieczny marsz. Na szlaku w jego najtrudniejszym odcinku trzeba było korzystać ze specjalnych łańcuchów ułatwiających wspinaczkę. Po 10 godzinnym marszu zmęczeni, ale dumni powróciliśmy do hotelu.

W czwartym dniu po zwiedzeniu Muzeum Papieża Jana Pawła II w Wadowicach  udaliśmy się do Obozu Zagłady w Oświęcimiu, a następnie na Jasną Górę w Częstochowie. Na Jasnej Górze uczestniczyliśmy we Mszy Świętej odprawionej przez Ks. Bogdana Chmielewskiego oraz uczestniczyliśmy w Apelu Jasnogórskim.